Misja i strategia uczelni
Misja Wydziału Pielęgniarstwa i kierunku studiów Pielęgniarstwo
WYŻSZEJ SZKOŁY UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWYCH W PIŃCZOWIE NA LATA 2015 – 2020
Kształcenie studentów w zakresie pielęgniarstwa z zapewnieniem wysokiej jakości kształcenia z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania, zapewniających uzyskanie wiedzy, umiejętności
i kompetencji społecznych pożądanych przez pracodawców na krajowym i zagranicznym rynku pracy.
Cele strategiczne
- Stałe podnoszenie jakości kształcenia na kierunku pielęgniarstwo.
2. Zwiększanie udziału interesariuszy zewnętrznych i wewnętrznych w kształtowaniu koncepcji kształcenia na kierunku pielęgniarstwo oraz intensyfikacja współpracy z instytucjami samorządu zawodowego pielęgniarek.
3. Rozwój współpracy międzynarodowej oraz udział w programie Erasmus plus.
4. Uruchomienie studiów II stopnia na kierunku pielęgniarstwo.
5. Rozbudowa i centralizacja bazy dydaktycznej poprzez pozyskanie stałej siedziby wydziału, a także rozbudowa bazy kształcenia praktycznego.
6. Uruchomienie nowych kierunków kształcenia z obszaru nauk medycznych oraz nauk o zdrowiu i nauk o kulturze fizycznej.
Analiza SWOT
Czynniki wewnętrzne
Mocne strony
- Kadra dydaktyczna silnie zmotywowana i zaangażowana w proces kształcenia.
- Duży udział wśród nauczycieli akademickich osób ze znaczącym dorobkiem zawodowym
w dziedzinie pielęgniarstwa. - Dobrze wyposażone Pracownie Umiejętności Pielęgniarskich.
- Wdrożony kompleksowy Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia.
- Rozbudowany system współpracy z interesariuszami zewnętrznymi w zakresie realizacji kształcenia praktycznego.
Słabe strony
- Rozproszenie bazy dydaktycznej.
- Niskie umiędzynarodowienie procesu kształcenia.
- Ograniczona i aktualnie rozbudowywana współpraca międzynarodowa.
Czynniki zewnętrzne
Szanse
- Rosnące zainteresowanie kształceniem na kierunku pielęgniarstwo.
- Wzrost znaczenia zawodu pielęgniarki w systemie ochrony zdrowia.
Zagrożenia
- Funkcjonujące w bezpośrednim otoczeniu uczeni jednostki ochrony zdrowia są małej lub średniej wielkości i nie dysponują „kompletem” oddziałów szpitalnych pozwalających na kumulację geograficzną procesu kształcenia zawodowego
- Rosnące koszty realizacji zajęć praktycznych praktyk zawodowych.
- Zjawisko niżu demograficznego.
Cele szczegółowe
Obszar dydaktyki
- stałe podnoszenie jakości kształcenia
- wprowadzanie nowoczesnych metod przekazywania wiedzy
- wprowadzanie elementów kształcenia na odległość i Long Live Learning
- umiędzynarodowienie procesu kształcenia oraz udział w programach wymiany międzynarodowej m.in. Erasmus plus
- stałe doposażenie pracowni, laboratoriów w pomoce dydaktyczne
- stałe uzupełnianie księgozbioru o nowe pozycje z zakresu nauk medycznych, społecznych i innych
- rozbudowa bazy kształcenia praktycznego
Obszar współpracy z otoczeniem społeczno – gospodarczym
- intensyfikacja współpracy z interesariuszami zewnętrznymi zwłaszcza w zakresie kształtowania koncepcji kształcenia i programów studiów
- rozbudowa bazy podmiotów z rynku pracy – pracodawców, agencji pośrednictwa pracy
- zacieśnienie współpracy z regionalnymi i ogólnopolskimi izbami pielęgniarskimi i innymi organizacjami zawodowymi pielęgniarek
Obszar działalności naukowej i wydawniczej
- organizacja konferencji naukowo-dydaktycznych
- regularne wydawanie Zeszytów naukowych WSUZ
- regularne wydawanie Gazety uczelnianej ePIN
Obszar administracji i obsługi studenta
- wprowadzenie oprogramowania typu Wirtualny Dziekanat i USOS
- zakup/budowa budynku na siedzibę wydziału
Wizja Wydziału
Pragniemy, by Wydział Pielęgniarstwa należał do wiodących wydziałów kształcących na kierunku pielęgniarstwo realizując kształcenie na najwyższym poziomie jakości dydaktycznej i instytucjonalnej.