Jesteś tutaj: Bip -> Misja i strategia uczelni
Misja i strategia uczelni

Misja Wydziału Pielęgniarstwa i kierunku studiów Pielęgniarstwo

WYŻSZEJ SZKOŁY UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWYCH W PIŃCZOWIE NA LATA 2015 – 2020

Kształcenie studentów w zakresie pielęgniarstwa z zapewnieniem wysokiej jakości kształcenia z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania, zapewniających uzyskanie wiedzy, umiejętności
i kompetencji społecznych pożądanych  przez pracodawców na krajowym i  zagranicznym rynku pracy.


Cele strategiczne

  1. Stałe podnoszenie jakości kształcenia na kierunku pielęgniarstwo.

2. Zwiększanie udziału interesariuszy zewnętrznych i wewnętrznych w kształtowaniu koncepcji kształcenia na kierunku pielęgniarstwo oraz intensyfikacja współpracy z instytucjami samorządu zawodowego pielęgniarek.

3. Rozwój współpracy międzynarodowej oraz udział w programie Erasmus plus.

4. Uruchomienie studiów II stopnia na kierunku pielęgniarstwo.

5. Rozbudowa i centralizacja  bazy dydaktycznej poprzez pozyskanie stałej siedziby wydziału, a także rozbudowa bazy kształcenia praktycznego.

6. Uruchomienie nowych kierunków kształcenia z obszaru nauk medycznych oraz nauk o zdrowiu i nauk o kulturze fizycznej.

Analiza SWOT

Czynniki wewnętrzne

Mocne strony

  • Kadra dydaktyczna silnie zmotywowana i zaangażowana w proces kształcenia.
  • Duży udział wśród nauczycieli akademickich osób ze znaczącym dorobkiem zawodowym
    w dziedzinie pielęgniarstwa.
  • Dobrze wyposażone Pracownie Umiejętności Pielęgniarskich.
  • Wdrożony kompleksowy Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia.
  • Rozbudowany system współpracy z interesariuszami zewnętrznymi w zakresie realizacji kształcenia praktycznego.

Słabe strony

  • Rozproszenie bazy dydaktycznej.
  • Niskie umiędzynarodowienie procesu kształcenia.
  • Ograniczona i aktualnie rozbudowywana współpraca międzynarodowa.

Czynniki zewnętrzne

Szanse

  • Rosnące zainteresowanie kształceniem na kierunku pielęgniarstwo.
  • Wzrost znaczenia zawodu pielęgniarki w systemie ochrony zdrowia.

Zagrożenia

  • Funkcjonujące w bezpośrednim otoczeniu uczeni jednostki ochrony zdrowia są małej lub średniej wielkości i nie dysponują „kompletem” oddziałów szpitalnych pozwalających na kumulację  geograficzną procesu kształcenia zawodowego
  • Rosnące koszty realizacji zajęć praktycznych praktyk zawodowych.
  • Zjawisko niżu demograficznego.

Cele szczegółowe

Obszar dydaktyki

  • stałe podnoszenie jakości kształcenia
  • wprowadzanie nowoczesnych metod przekazywania wiedzy
  • wprowadzanie elementów kształcenia na odległość i Long Live Learning
  • umiędzynarodowienie procesu kształcenia oraz udział w programach wymiany międzynarodowej m.in. Erasmus plus
  • stałe doposażenie pracowni, laboratoriów w pomoce dydaktyczne
  • stałe uzupełnianie księgozbioru o nowe pozycje z zakresu nauk medycznych, społecznych i innych
  • rozbudowa bazy kształcenia praktycznego

Obszar współpracy z otoczeniem społeczno – gospodarczym

  • intensyfikacja współpracy z interesariuszami zewnętrznymi zwłaszcza w zakresie kształtowania koncepcji kształcenia i programów studiów
  • rozbudowa bazy podmiotów  z rynku pracy – pracodawców, agencji pośrednictwa pracy
  • zacieśnienie współpracy z regionalnymi i ogólnopolskimi izbami pielęgniarskimi i innymi organizacjami zawodowymi pielęgniarek

Obszar działalności naukowej i wydawniczej

  • organizacja konferencji naukowo-dydaktycznych
  • regularne wydawanie Zeszytów naukowych WSUZ
  • regularne wydawanie Gazety uczelnianej ePIN

Obszar administracji i obsługi studenta

  • wprowadzenie oprogramowania typu Wirtualny Dziekanat i USOS
  • zakup/budowa budynku na siedzibę wydziału

Wizja Wydziału

Pragniemy, by Wydział Pielęgniarstwa należał do wiodących wydziałów kształcących na kierunku pielęgniarstwo realizując kształcenie na najwyższym poziomie jakości dydaktycznej i instytucjonalnej.